Akademickie Centrum Komputerowe Cyfronet AGH ACK Cyfronet AGH
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności. Pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki.
  • Start
  • Serwer pocztowy pocztapro.cyfronet.pl

Serwer pocztowy pocztapro.cyfronet.pl

Serwer pocztowy pocztapro.cyfronet.pl obsługuje skrzynki  pocztowe różnych instytucji w Krakowie.

Konfiguracja programów pocztowych.

Przy logowaniu proszę podawać jako nazwa użytkownika: pełny adres e-mail (np. biuro@firma.pl)

Parametry dla programu pocztowego:

Serwer poczty przychodzącej IMAP:

  • Adres – pocztapro.cyfronet.pl
  • Port (wersja szyfrowana SSL) - 993
  • Serwer poczty przychodzącej POP3:
  • Adres – pocztapro.cyfronet.pl
  • Port (wersja szyfrowana SSL) - 995

Serwer poczty wychodzącej SMTP

  • Adres – pocztapro.cyfronet.pl
  • Port (wersja nieszyfrowana przy łączu tpu neostrada) - 587
  • Port (wersja szyfrowana SSL) - 465
  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelnienia!
  • metoda uwierzytelniania - normalne hasło (AUTH lub PLAIN) - należy zmienić, gdy ustawiona jest inna
  • jako nazwę użytkownika należy zawsze podać pełny adres e-mail (np. a.nowak@mjo.krakow.pl)

Kontakt techniczny.

Uwaga! Kontakt techniczny dla użytkowników poczty w domenie @mjo.krakow.pl dostępny jest pod adresem poczta-mjo [at] cyfronet.krakow.pl

Kontakt techniczny - e-mail: postmaster [at] cyfronet.krakow.pl

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

1. Jak zmienić hasło dla skrzynki pocztowej?

Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Ustawienia -> Hasło, następnie wpisać dotychczasowe hasło, nowe hasło oraz jego potwierdzenie, i kliknąć przycisk Zapisz.

2. Jak ustawić filtry pocztowe np. dla wiadomości typu SPAM?

Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Ustawienia -> Filtry i ustawić odpowiedni filtr z przekierowaniem  poczty do folderu Spam.

3. Jak ustawic stopkę wiadomości na stałe?

Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Ustawienia -> Tożsamości

Kliknij w nazwę konta pocztowego. Jeśli w stopce ma się znaleźć logo firmy lub zdjęcia, zaznacz opcję podpis w HTML.

Dodatkowo w przypadku stopki z logiem/zdjęciem zaznacz opcję Preferencje > Tworzenie wiadomości > Twórz wiadomości HTML zaznacz zawsze.

4. Jak dodać adres do książki adresowej?

Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl  należy wybrać z menu Kontakty -> Grupy - Kntakty osobiste -> W panelu Kontakty przycisk "+", a w formularzu dopisać dane kontaktowe.

5. Jak czytać pocztę przez przeglądarkę na urządzeniach mobilnych?

Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Ustawienia -> Preferencje -> Interfejs użytkownika, a następnie w sekcji "Wygląd interfejsu" wybrać opcję Elastic i kliknąć Zapisz.

6. Jak zgłaszac błędy w działaniu serwera poczty elektronicznej?

W każdym zgłoszeniu powinna być zawarta dokładna informacja opisująca problem w działaniu poczty:

tj: data i godzina wystąpienia błędu, adresy e-mail, nazwa klienta pocztowego, system operacyjny na którym jest zainstalowany klient.

Cyfronet nie odpowiada za konfiguracje programu klienta pocztowego po stronie Abonenta.

Uwaga! Kontakt techniczny dla użytkowników poczty w domenie @mjo.krakow.pl dostępny jest pod adresem poczta-mjo [at] cyfronet.krakow.pl

Kontakt techniczny dla pozostałych domen e-mail: postmaster [at] cyfronet.krakow.pl