Serwer pocztowy pocztapro.cyfronet.pl
Serwer pocztowy pocztapro.cyfronet.pl obsługuje skrzynki pocztowe różnych instytucji w Krakowie.
Konfiguracja programów pocztowych.
Przy logowaniu proszę podawać jako nazwa użytkownika: pełny adres e-mail (np. biuro@firma.pl)
Parametry dla programu pocztowego:
Serwer poczty przychodzącej IMAP:
- Adres – pocztapro.cyfronet.pl
- Port (wersja szyfrowana SSL) - 993
- Serwer poczty przychodzącej POP3:
- Adres – pocztapro.cyfronet.pl
- Port (wersja szyfrowana SSL) - 995
Serwer poczty wychodzącej SMTP
- Adres – pocztapro.cyfronet.pl
- Port (wersja nieszyfrowana przy łączu tpu neostrada) - 587
- Port (wersja szyfrowana SSL) - 465
- Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelnienia!
- metoda uwierzytelniania - normalne hasło (AUTH lub PLAIN) - należy zmienić, gdy ustawiona jest inna
- jako nazwę użytkownika należy zawsze podać pełny adres e-mail (np. a.nowak@mjo.krakow.pl)
Kontakt techniczny.
Uwaga! Kontakt techniczny dla użytkowników poczty w domenie @mjo.krakow.pl dostępny jest pod adresem poczta-mjo [at] cyfronet.krakow.pl
Kontakt techniczny - e-mail: postmaster [at] cyfronet.krakow.pl
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
1. Jak zmienić hasło dla skrzynki pocztowej?
Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Ustawienia -> Hasło, następnie wpisać dotychczasowe hasło, nowe hasło oraz jego potwierdzenie, i kliknąć przycisk Zapisz.
2. Jak ustawić filtry pocztowe np. dla wiadomości typu SPAM?
Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Ustawienia -> Filtry i ustawić odpowiedni filtr z przekierowaniem poczty do folderu Spam.
3. Jak ustawic stopkę wiadomości na stałe?
Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Ustawienia -> Tożsamości
Kliknij w nazwę konta pocztowego. Jeśli w stopce ma się znaleźć logo firmy lub zdjęcia, zaznacz opcję podpis w HTML.
Dodatkowo w przypadku stopki z logiem/zdjęciem zaznacz opcję Preferencje > Tworzenie wiadomości > Twórz wiadomości HTML zaznacz zawsze.
4. Jak dodać adres do książki adresowej?
Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Kontakty -> Grupy - Kntakty osobiste -> W panelu Kontakty przycisk "+", a w formularzu dopisać dane kontaktowe.
5. Jak czytać pocztę przez przeglądarkę na urządzeniach mobilnych?
Po zalogowaniu na stronie https://pocztapro.cyfronet.pl należy wybrać z menu Ustawienia -> Preferencje -> Interfejs użytkownika, a następnie w sekcji "Wygląd interfejsu" wybrać opcję Elastic i kliknąć Zapisz.
6. Jak zgłaszac błędy w działaniu serwera poczty elektronicznej?
W każdym zgłoszeniu powinna być zawarta dokładna informacja opisująca problem w działaniu poczty:
tj: data i godzina wystąpienia błędu, adresy e-mail, nazwa klienta pocztowego, system operacyjny na którym jest zainstalowany klient.
Cyfronet nie odpowiada za konfiguracje programu klienta pocztowego po stronie Abonenta.
Uwaga! Kontakt techniczny dla użytkowników poczty w domenie @mjo.krakow.pl dostępny jest pod adresem poczta-mjo [at] cyfronet.krakow.pl
Kontakt techniczny dla pozostałych domen e-mail: postmaster [at] cyfronet.krakow.pl